Translate

29.3.13

Kruche ciasteczka - kręcone przez maszynkę do mięsa / crispy cookies


Te kruche ciasteczka są w moich smakowitych wspomnieniach z dzieciństwa... co roku na Boże Narodzenie piekła je moja Babcia ...a my (moje rodzeństwo, kuzynki i ja) zanim usiedliśmy do świątecznego stołu, zawsze najpierw napychaliśmy sobie nimi brzuszki :-)

Wprawdzie teraz to mamy Wielkanoc, ale przecież to nie ma znaczenia! ...a aura jest nawet bardziej niż bożonarodzeniowa!

Są delikatne, niezwykle kruche i już zaledwie po jednym kęsie zjednują sobie amatorów :-) ...niektórych to już nawet uwodzą swoim zapachem nim wyjdą z pieca ;-)

składniki
300g mąki pszennej
100g masła w temperaturze pokojowej lub margaryny lub 50:50
100g cukru pudru
125ml mleka
2 żółtka
½ proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
skórka starta z 1 cytryny

1 – przesianą mąkę wymieszaj razem z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym, a następnie wszystko posiekaj z masłem/margaryną


2 – do otrzymanego ciasta dodaj żółtka, mleko i startą skórkę z cytryny i wszystko razem wymieszaj na gładką masę


3 – ciasteczka formuj za pomocą maszynki do mięsa lub dekoratora rękawa (tak jak w moim przypadku)


Pieczenie: 150 stopni; ok. 15 minut


:-)  bon appetit! :-)




Wszystkie pomoce kuchenne takie jak stolnica, foremki do ciasteczek, formy do pieczenia, shaker, miski, garnki i pojemniki towarzyszące moim przepisom są firmy Tupperware.
Produkty Tupperware są dla mnie kulinarną inspiracją, a każdorazowe obcowanie z nimi to niezapomniana kulinarna podróż pełna wrażeń dla wszystkich zmysłów... :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz