Translate

10.4.13

Domowe sushi / homemade sushi



Dzisiaj, kontynuując lekkie, zdrowe i wiosenne przepisy, kilka pomysłów i wskazówek jak zrobić domowe sushi :-)
...domowe?...
...bo nie jestem żadnym sushi masterem:) i jest to takie jakby trochę sushi  po mojemu;-) ...bo wcale przygotowanie jego nie jest takie trudne:)..... ani czasochłonne:).....gotowanie ryżu to łatwizna:)....a ze zawijaniem to po prostu tylko kwestia wprawy:)
Ja - gdy mam ochotę na coś dobrego to zastanawiam się co zrobić???...kanapeczkę przygotować czy sushi :)??? ...w 99% robię sushi...i  powoli niepokoję się, czy moje oczka skośne się nie zrobią!
Dobrej końcówki tygodnia:-)!

składniki:
ryż do sushi
wodorosty(nori)
mix sałat
papryka
zielony ogórek
wędzony łosoć
wędzony tuńczyk
krewetki
biały serek
ocet ryżowy
sos sojowy
imbir
wasabi


kompozycje
1 – ogórek zielony, mix sałat, wędzony tuńczyk, biały serek
2 – krewetki, papryka, mix sałat
3 – wędzony łosoś posypany koperkiem, mix sałat, zielony ogórek, biały serek
4 – lub każda inna :)




wskazówki
- ryż płuczemy i gotujemy wg wskazówek na opakowaniu; na każdym się znajdują
- paprykę i ogórek kroimy w jak najdłuższe paseczki
- zwijanie sushi - na początku najlepiej zaplanować mniej składników, wtedy się łatwiej zwija
- specjalną bambusową mate można zastąpić folią aluminiową
- do zlepienia wodorostów najbezpieczniej użyć biały serek

:-)  bon appetit! :-)

3 komentarze: